Den här sidan är en annons

Personalen på Swedbanks kontor i Nynäshamn lotsar kunderna rätt vad gäller bolån med mera. Från vänster: Lano, Anna, Anna, Linda, Kristina, Jelena, Altanzul med kontorschef Suriya Hellström.
Trygg bostadsaffär
Lokala, fysiska mötesplatser, kundcenter och inte minst en mängd anpassade digitala tjänster. Swedbank Nynäshamn kan tryggt lotsa sina kunder genom bostadsköpet.
Suriya Hellström, kontorschef på Swedbank i Nynäshamn betonar att en bostadsaffär handlar om så mycket mer än att bara låna pengar. Det gäller att se över helheten och att skapa sig en långsiktig trygghet. Alltifrån att ha rätt försäkringsskydd vid till exempel sjukdom eller arbetslöshet till att ha en trygg buffert ifall något oförutsett händer. Likaså är ett bra långsiktigt sparande förnuftigt.
– Vi erbjuder alltid våra kunder en djupare rådgivning när boendeaffären ska genomföras, via vår boendekoll, säger Suriya Hellström.
På Swedbanks hemsida finns en lista med åtta tips till en lyckad bostadsaffär, från första lånelöfte till tillträdesdagen, när kunden får nycklarna till sitt nya hem.
– Sök gärna lånelöftet digitalt. Det är enkelt och tar max tio minuter! I nästa steg är det vanligt att kunderna efterfrågar ett personligt möte och då finns vi här för dem.
Vid bostadsköp är kontantinsatsen 15 procent. Samtidigt är det bra att ha en buffert för oförutsedda utgifter.
– Vi rekommenderar våra kunder att försöka spara cirka 10 procent av sin lön. Så klart tar vi fram lämpliga sparformer för både buffert-, långsiktigt och pensionssparande.
– Vår boendekoll erbjuder förutom bolåne- och sparrådgivning även en genomgång av person- och sakförsäkringar och juridisk hjälp via våra samarbetspartners. Den som köper eller säljer bostad genom Fastighetsbyrån får rabatt på vissa av Swedbanks tjänster och kan också få hjälp med sådant som handpenningslån.
– Kontakta oss för mer information om hur vi kan hjälpa just dig, säger Suriya Hellström avslutningsvis.